برخوردهای متفاوت بزرگان سرمایه و اقتصاد با پدیده پول دیجیتال

 روند همگانی شدن رمزارز اکثر شخصیتهای مالی و تحلیلگران اقتصادی را به موضعگیری وادار کرده است. سرمایه گذاران سنتی که عمدتا در بازارهای بورس، بخصوص بازار بورس نیویورک سرمایه و شهرت خود را ساخته اند، بسختی با پدیده رمزارز که تاکنون سعی در نادیده انگاشتنش داشتند، کنار می‌آیند.

حتی اقتصاد دان مشهوری مانند پل کروگمن، برنده جایزه نوبل در اقتصاد و مقاله نویس دائمی روزنامه نیویورک تایمز، در شماره دیروز این روزنامه تاثیر بیت کوین و دیگر پولهای دیجیتال را در زندگی همگانی ناچیز شمرد و آینده چندانی برایش پیش بینی نکرد.
این در حالیست که افراد مشهور و با نفوذ که با تکنولوژی بیشتر در ارتباط بوده و هستند، مانند ایلان ماسک مالک کمپانی اتوموبیل سازی تسلا و اسپیس اکس، از پشتیبانان پر و پا قرص پولهای دیجیتال بخصوص دوج کوین است. ماسک در هفته گذشته با توییت خود اولین موج سقوط بیت کوین را رقم زد و اعلام کرد که تصمیم چند ماه پیشش در قبول بیت کوین برای خرید ماشین تسلا را معکوس می‌کند اما همچنان به دوج کوین امیدوار است.
جیمز کریمر، مجری و تحلیلگر سی ان بی سی، بدون آنکه موضع خاصی بگیرد، بین این دو گروه بالا و پایین می شود. او که نمی خواهد مشتریان اصلی خود که همانا سرمایه گذاران بازار بورس هستند را برنجاند اما در عین حال نمی‌تواند تاثیر گذاری رمز ارز حتی بر بازار بورس را انکار کند.

Comments

Popular posts from this blog

رمز ارز - 1 Crypto Currency

رمز ارز 2 - استخراج پول Mining